CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, January 30, 2009

Al Fatihah

Assalamualaikum

Al Fatihah buat arwah Mohd Deril, ayahanda kepada Mohd Salleh (Brother's vocalist). Semoga ditempatkan dikalangan orang2 yg diberikan rahmah dan belas kasihan oleh Allah Subhanahu Wata'ala. Amin.

"DariNya kita datang dan kepadaNya kita akan dikembalikan"

"Asal tanah kembali ke tanah"

Wallahu a'lam

Wednesday, January 28, 2009

Happy 57th birthday ayah

Happy 57th birthday ayah...

orang kata
"kasih ibu membawa ke syurga"
"kasih ayah selama2nya"

aku setuju...

Thursday, January 22, 2009

Ancasa Staff Recreation Day, Agrotek Jan 2008

Isk... buruk sungguh aku rupanya...haha

Flying dagger?


Me and Jismin











Tuan Syed Nazri Syed Kamaruzzaman (Ancasa Hotel & Spa SGM)


these are among the photo taken.. exhausted like a paparazzi chasing late princess diana but it was indeed fun...


you can view other pics here http://www.friendster.com/viewphotos.php?a=769286519&uid=5368471


daa

Event Photography

Angah's Wedding (1st April 2007)

Wednesday, January 21, 2009

suka... tak suka... suka... tak suka... (part 2)

Assalamualaikum

hari ni aku nak cerita pasal kisah yang selalu jadi kat mgkin antara ramai yg ada kat sini...

1. ada orang cakap... kalau ada orang suka kat kita.. lebih baik kita cuba suka

2. ada orang cakap... lebih baik berterus terang kepada orang yg kita suka walaupun kita tau orang tu tak suka

3. ada orang cakap... pilihan orang tua paling baik padahal selepas dikenal2... org yg di pilih org tua kita mmg tak sesuai

4. ada orang cakap... susah kawan baik berlainan jantina nak bercinta

5. ada orang cakap... kalau dah ada orang suka dan kita jugak suka pada dia walaupun kita ada org lain yg kita nak sangat jadikan pasangan dan orang yg kita nak sangat jadikan pasangan tu baru je kita kenal... lebih baik konsentret pada org yg suka pada kita dan kita jugak suka pada dia agar yg dikendong tak keciciran (bukan keciritan)

6. ada orang cakap... kalau kita dan pasangan kita bebetul suka sama suka... cecepat ikat dengan apa2 jugaklah tali... tunang ka... kawen terus ke...

7. ada orang cakap... lelaki susah nak setia padahal si lelaki tu teramatlah setia...

well if you wanna know.. i did experience all seven situations... to be frank.. marriage is all in Allah's hand. Kun Fa Ya Kun... yes... some will say, "Allah takkan mengubah nasib seseorang jika orang itu tidak mengubahnya sendiri... termasuklah dalam isu kawen."

Did you know that sometimes God will let us seek and find the "wrong" one 1st rather than just giving us the right one... this is what we call ujian... God will never ever uji His subject if the subject cant handle it...

Ya Allah... WT tooooooottttt... am i talking about... craps? i dont think so.. what i really wanna say is.. AKAN ADA HIKMAH ATAS SETIAP UJIAN...TERMASUK DALAM SOAL JODOH, CINTA, TEMAN HIDUP.. WHAT SO EVER....

daa...

Monday, January 19, 2009

Anugerah Juara Lagu

Assalamualaikum peeps

Wah wah wah.. huargh huargh huargh!!! 1st of all... congratulation to Meet Uncle Husin for the AJL23 winning... and to Faizal Tahir.. too bad.. hahahaha.. you;re not that good enough although that you win the Anugerah Vokal Terbaik, Persembahan Terbaik and Kategori Balada... at last MUH is the winner... (jaki betoi aku ngan Faizal Tahir ni)... manusia tak sedaq kediri

ada orang tanya pasai apa aku tak suka ngan si faizal tahir ni... to that faizal tahir aka peja...as i mentioned before.. there are others that's better than you.. and please la...dont be so selfish... and after reading the newspaper today... eleh.. dah agak MUH akan menang konon... peeerah.. muka tu semalam lagi aku dah nampak over confident.. sekali annoucement tadak lu punya nama...hahahahaha

lagi sekali PADAN MUKA KO PEJA!
ehhe

Thursday, January 15, 2009

Tagged... lagik...

5 things found in my bag:
- DIY tools
- Tooth paste
- Cologne
- Pen
- Cd installer

5 things found in my wallet:
- Mykad
- credit card
- RM + singgit brunei
- License
- Call card

5 favourite things in my room:
- My katil
- My kipas
- My iron (ghee i love ironing)
- My selimut sejuk

5 things I’ve always wanted to do:
- Sending my parents to Makkah for Haj
- Married
- Have kids (korang ingat org laki tak teringin anak ka?)
- Buy a house near KL (wah!)
- A Vacation

5 things I’m currently into:
- My D200
- Blogging
- Earning more money
- Water rafting
- Scuba diving


I'm tagging this to 5 peoples
- Kak Lina
- Kak Rozie
- Anis
- Nard
- Budak rambot katun jepon

Wednesday, January 14, 2009

Something to laugh - Karangan Bahasa Melayu UPSR

Assalamualaikum peeps

This article i got it from my sister's email... makes me think.. is there any dumb person that can write this kinda "karangan"?

the story tittled "Kemangan paling ngeri"
here goes

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu.

Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang.

Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit "Adoi!". Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua.

Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di Genting
Highlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu.


Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit "Adoi..!" dan jatuh ke bumi. Emak say menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris.

Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati.

Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.

hahahahahahahahaha syiok man!!!
daa

Tuesday, January 13, 2009

suka... tak suka... suka... tak suka...

Assalamualaikum

Dalam minggu ni baru aku paham apa yg dimaksudkan dengan "Gajah depan mata tak nampak, kuman seberang laut nampak"

hurm... baru aku tahu rupanya ada org minat akan aku dalam diam2... adoiyai

apa perasaan korang klu berada di dalam situasi ini?

Sunday, January 11, 2009

Wanita sebenaqnya lebih beruntung dari lelaki (dicatat oleh Imam Ghazali)

1. Doa wanita itu lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah SAW akan hal tersebut, jawab baginda , " Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orangyang penyayang tidak akan sia-sia."

2. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1000 lelaki yang soleh.

3. Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah .Dan orang yang takutkan Allah SWT akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

4. Barangsiapa membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah lalu diberikan kepada keluarganya) maka pahalanya seperti melakukan amalan bersedekah.Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail.

5. Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.

6. Apabila memanggil akan dirimu dua orang ibu bapamu, maka jawablah panggilan ibumu terlebih dahulu.

7. Daripada Aisyah r.a." Barangsiapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuannya lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka.

8. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutuplah pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pun pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.

9. Wanita yang taat pada suaminya, maka semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan semua beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya serta menjaga solat dan puasanya.

10. Aisyah r.a berkata, "Aku bertanya kepada Rasulullah, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita?" Jawab Rasulullah SAW "Suaminya." " Siapa pula berhak terhadap lelaki?" Jawab Rasulullah SAW, "Ibunya."

11. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa di bulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta kepada suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki.

12. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah SWT memasukkan dia ke dalam syurga terlebih dahulu daripada suaminya (10,000 tahun).

14. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya,maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah SWT mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.

15. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah SWT mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah.


16. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

17. Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.

18. Apabila semalaman seorang ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah SWT memberinya pahala seperti memerdekakan 70 orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah SWT.

Dicatat oleh Imam Al-Ghazalli

Saturday, January 10, 2009

rambot katun jepun

Assalamualaikum peeps...

Minggu sudah aku dapat kenalan baru... biaq aku boh nama dia "budak rambot katun jepun" aje ehhe... org sg petani... kecik je..

To that rambot katun jepun gurl... it's nice to know you though.. ehhe

Friday, January 9, 2009

kawen

wah... terkejut aku ada org cakap aku dah kawen... siap kata aku tak pangge pegi majlis tu hahahahahaha... adoiyai... kalau aku buat majlis walimatul urus... insya Allah semua kengkawan akan ku panggil...

Thursday, January 8, 2009

FIVE MINUTE MANAGEMENT COURSE - just for laughs

Lesson 1:
A man is getting into the shower just as his wife is finishing up her shower, when the doorbell rings. The wife quickly wraps herself in a towel and runs downstairs. When she opens the door, there stands Bob, the next-door neighbour. Before she says a word, Bob says,

'I'll give you $800 to drop that towel.'

After thinking for a moment, the woman drops her towel and stands naked in front of Bob, after a few seconds, Bob hands her $800 and leaves. The woman wraps back up in the towel and goes back upstairs. When she gets to the bathroom, her husband asks,

'Who was that?'

'It was Bob the next door neighbour,' she replies.

'Great,' the husband says, 'did he say anything about the $800 he owes me?'

Moral of the story: If you share critical information pertaining to credit and risk with your shareholders in time, you may be in a position to prevent avoidable exposure.


Lesson 2:
A priest offered a Nun a lift. She got in and crossed her legs, forcing her gown to reveal a leg. The priest nearly had an accident. After controlling the car, he stealthily slid his hand up her leg. The nun said,

'Father, remember Psalm 129?'

The priest removed his hand. But, changing gears, he let his hand slide up her leg again. The nun once again said,

'Father, remember Psalm 129?'

The priest apologized 'Sorry sister but the flesh is weak.'

Arriving at the convent, the nun sighed heavily and went on her way. On his arrival at the church, the priest rushed to look up Psalm 129. It said,

'Go forth and seek, further up, you will find glory.'

Moral of the story: If you are not well informed in your job, you might miss a great opportunity.


Lesson 3:
A sales rep, an administration clerk, and the manager are walking to lunch when they find an antique oil lamp. They rub it and a Genie comes out. The Genie says,

'I'll give each of you just one wish.'

'Me first! Me first!' says the admin clerk. 'I want to be in the Bahamas, driving a speedboat, without a care in the world.' Puff! She's gone.

'Me next! Me next!' says the sales rep. 'I want to be in Hawaii , relaxing on the beach with my personal masseuse, an endless supply of Pina Coladas and the love of my life.' Puff! He's gone.

'OK, you're up,' the Genie says to the manager.

The manager says, 'I want those two back in the office after lunch.'

Moral of the story: Always let your boss have the first say.


Lesson 4:
An eagle was sitting on a tree resting, doing nothing. A small rabbit saw the eagle and asked him,

'Can I also sit like you and do nothing?'

The eagle answered: 'Sure, why not.'

So, the rabbit sat on the ground below the eagle and rested. All of a sudden, a fox appeared, jumped on the rabbit and ate it.

Moral of the story: To be sitting and doing nothing, you must be sitting very, very high up.


Lesson 5:
A turkey was chatting with a bull.

'I would love to be able to get to the top of that tree' sighed the turkey, 'but I haven't got the energy.'

'Well, why don't you nibble on some of my droppings?' replied the bull. They're packed with nutrients.'

The turkey pecked at a lump of dung, and found it actually gave him enough str ength to reach the lowest branch of the tree. The next day, after eating some more dung, he reached the second branch. Finally after a fourth night, the turkey was proudly perched at the top of the tree. He was promptly spotted by a farmer, who shot him out of the tree.

Moral of the story: Bull Shit might get you to the top, but it won't keep you there..


Lesson 6:
A little bird was flying south for the winter. It was so cold the bird froze and fell to the ground into a large field. While he was lying there, a cow came by and dropped some dung on him. As the frozen bird lay there in the pile of cow dung, he began to realize how warm he was. The dung was actually thawing him out! He lay there all warm and happy, and soon began to sing for joy. A passing cat heard the bird singing and came to investigate. Following the sound, the cat discovered the bird under the pile of cow dung, and promptly dug him out and ate him.

Morals of the story:
(1) Not everyone who shits on you is your enemy.

(2) Not everyone who gets you out of shit is your friend.

(3) And when you're in deep shit, it's best to keep your mouth shut!


THUS ENDS THE FIVE MINUTE MANAGEMENT COURSE
daa

Wednesday, January 7, 2009

What do IT people usually doing (in brief)

Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, melt - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
Write it, cut it, paste it, save it,
Load it, check it, quick - rewrite it,
Plug it, play it, burn it, rip it,
Drag it, drop it, zip - unzip it,
Lock it, fill it, call it, find it,
View it, coat it, jam - unlock it,
Surf it, scroll it, pose it, click it,
Cross it, crack it, switch - update it,
Name it, rate it, tune it, print it,
Scan it, send it, fax - rename it,
Touch it, bring it, pay it, watch it,
Turn it, leave it, start - format it.

hehehehe

Tuesday, January 6, 2009

Wuuuu 2009

Assalamualaikum sume

Wah baru pasan yg tahun 2009 aku tak letakkan apa2 posting rupanya.. ehhe.. btw.. semalam aku mc... nyaris masuk spital lagi.. huh...

daaa