CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, September 1, 2010

Aku Cinta Padamu... sungguh...

assalamualaikum...


Syukur padaMu ya Allah, betapa besar dan agungnya nikmatMu, yang memberikan aku jalan dan juga membuka pintu hati yang tertutup untuk bercinta lagi... wah... macam terkejut je kan aku tulis nih... tapi memang betul... perkara jodoh dan ajal memang satu perkara yang telah ditentukan di loh mahfuz yang kita sebagai manusia tidak boleh mengelak...


aku bersyukur kepadaMu ya Allah, dalam tara aku yg gemok, pendek, itam, mata empat, bodo plak tu... masih ada yang sayang pada aku... isk... then korang mesti tanya kan apa jadi kesah yg tahun sebelum ni... jawapan aku setakat ini adalah ADA AKU KESAH? ... agak kejam jugak bunyinyakan? tapi... huh... sesungguhnya aku sedang berpuasa dan aku tidak mahu berkata2 lebih sat lagi jadi fitnah... tak pasai2 aku jadi batu api... wakakakakakaka


betoi kata orang tua2... dari benci (meluat) jadi suka... pehtu sayang.. pehtu cinta.. wuuuih.. awat aku nih... last 6 weeks adalah hari yang penuh bermakna untuk aku.. why? aku ditemukan oleh Allah swt seorang insan yang suka dan sayang kat aku atas sifat aku sendiri... tidak ada hipokrit... dari mula aku meluat dengan mulut bisingnya sejak dari pertama kali naik kereta bersama2 aku, fendi.. errr lagi sapa haa... aku tak ingat.. then bila aku perhati2kan... rupa2nya ada kelembutan disebalik kasaqnya orang itu...ada ketelitian dalam setiap tindakan.. ada manja dalam kasarnya pertuturan... haaa macamana tu kan?


dari hari pertama aku tengok... aku suka dan aku terus rasa seperti budak2 kecik yang dapat satu hadiah yang sangat di tunggu2 dan bila dapat bungkusan tu.. budak tu akan memerhati dan membuka dengan penuh debaran.. haaa... macam tu la teruknya aku rasa pada haritu.. sapa yg perasan mmg akan kata aku gila... siap kuaq peluh jantan.. nasib baik tak basah.... BAJU LAH! tapi aku pendamkan aje sebab... aku tanak nanti orang kata aku rebound.. aku memang masa tu baru je lagi errrr how should i say... breakup.. sebab.. tanak citer.. bulan posa.. nanti la aku citer...


dari sehari ke sehari.. perasaan itu semakin mekar... ada ketikanya rasa macam putus asa pun ada jugak bila orang tu suka kat orang lain... huh.. tapi apa kes aku nak cepat kalah kan? bukan aku la... tapi aku ni jenis ACTION SPEAK LOUDER THAN WORDS... aku tak pandai nak guna kata2 manis... tindakan aku je yang secara simple menunjukkan aku care to the person... tapi kalau BANGANG TAKMAU NAK PAHAM... DAN TAK GHETI NAK APPRECIATE...GI MAMPOS LAH ops.. posa.. lupa plak... astaghfirullah


tanggal hari jumaat nan lalu (27 Ogos 2010)... sehari lepas besday mak aku @ cikgu robiah... secara senang dan terbuka aku luahkan apa yg terbuku di hati aku pada orang tu... Alhamdulillah... dia terima... dan dia juga ada rasa yang sama.. (tu pun lepaih aku pi penang.. dok jeuh sket dari dia... kalau tak.. idok le.. ekekekekeke)


dari panggilan aku, ko... sekarang dah daling maling... wakakakakaka... dan aku syukur masih ada yang menerima aku seadanya..


doa aku pada yang di Atas...


Ya Allah ya Tuhanku...

jika telah ditetapkan dia jodohku

dekatkan hatinya dengan hatiku

jika bukan dirinya untukku

jauhkan hatinya dari ku

agar tidak terguris hati mana2 pihak ya Allah

sesungguhnya aku sayang padanya

amin


ini janjiku padamu... aku terima dirimu seadanya... kita cuba bina perasaan ini hingga akhir hayat semasa senang (memang senang kalau senang) dan jua semasa susah (bab ni kebanyakan orang kantoi)...


orang itu adalah niki @ siti noor zaliza kamaruddin...


dah... aku tak larat meroyan dah


sila baca titipan ilmu yg aku copy and paste dan aku pasti ramai penah baca tapi sebagai insan.. kerap terlupa...


Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..


wassalam

4 said something:

Anonymous said...

abg buyong!!! congrats!!! jaga dia elok2..smoga kekal hingga ke syurga..

atie said...

wiwittt..... congratulation...n hepi nation.... bile nk open table ni???

Anonymous said...

terharu.....wish you kekal ye...

RIZAL@BUYONG.INC said...

thanks guys (errr tapi yg komen suma pompuan)... insya Allah i will... and amin to all your wishes... may Allah bless you all...