CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, January 21, 2009

suka... tak suka... suka... tak suka... (part 2)

Assalamualaikum

hari ni aku nak cerita pasal kisah yang selalu jadi kat mgkin antara ramai yg ada kat sini...

1. ada orang cakap... kalau ada orang suka kat kita.. lebih baik kita cuba suka

2. ada orang cakap... lebih baik berterus terang kepada orang yg kita suka walaupun kita tau orang tu tak suka

3. ada orang cakap... pilihan orang tua paling baik padahal selepas dikenal2... org yg di pilih org tua kita mmg tak sesuai

4. ada orang cakap... susah kawan baik berlainan jantina nak bercinta

5. ada orang cakap... kalau dah ada orang suka dan kita jugak suka pada dia walaupun kita ada org lain yg kita nak sangat jadikan pasangan dan orang yg kita nak sangat jadikan pasangan tu baru je kita kenal... lebih baik konsentret pada org yg suka pada kita dan kita jugak suka pada dia agar yg dikendong tak keciciran (bukan keciritan)

6. ada orang cakap... kalau kita dan pasangan kita bebetul suka sama suka... cecepat ikat dengan apa2 jugaklah tali... tunang ka... kawen terus ke...

7. ada orang cakap... lelaki susah nak setia padahal si lelaki tu teramatlah setia...

well if you wanna know.. i did experience all seven situations... to be frank.. marriage is all in Allah's hand. Kun Fa Ya Kun... yes... some will say, "Allah takkan mengubah nasib seseorang jika orang itu tidak mengubahnya sendiri... termasuklah dalam isu kawen."

Did you know that sometimes God will let us seek and find the "wrong" one 1st rather than just giving us the right one... this is what we call ujian... God will never ever uji His subject if the subject cant handle it...

Ya Allah... WT tooooooottttt... am i talking about... craps? i dont think so.. what i really wanna say is.. AKAN ADA HIKMAH ATAS SETIAP UJIAN...TERMASUK DALAM SOAL JODOH, CINTA, TEMAN HIDUP.. WHAT SO EVER....

daa...

5 said something:

AngahLina Jolie said...

eemmmmmmm.. kehidupan...
tp ade gak org ckp.. kita ingat org yg jd pasangan kita tu.. mmg dah jodoh kita tp rupanye org lain..sampailah kita tau, sebenarnyer mmg org lain tu lah jodoh kita.. errkkk.. faham tak?? akak pun confius ni.. hahahaha

a b a n g b u y o n g said...

paham.. paham sesangat.. dah jadi dah pun kat saya.. cuma tak sempat jadi bini je

n4dh!3r4 said...

"wanita2 yg baek adalah untuk laki2 yg baek..dan laki2 yg baek adalah untuk wanita2 yg baek (pula)"
An-Nuur(24):26

fadira said...

aa..aa..kan..kita kena cari org yang syg kat kita kan..kan..kan.. :)

a b a n g b u y o n g said...

sapolah yg sayang pado den ni hah