CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, June 28, 2009

SAPA KATA ORANG GEMOK ADA PAT SERANGKAI?

assalamualaikum

semalam aku dok kat rumah.... mangkit lambat... sebab ari jemaat malam tu pi lepak kat uptown damansara sampai jam 3am ngan kawan baru aku... ahmad.. isk...daripada mentekedarah bermacam2 menu... sampai la menom ayaq penoh ngan kafien dan jugak tinggi kandungan gula... aku rasa klu pelarian uganda selatan pun tak kedarah cam aku malam tu klu jumpak makanan... makes me wonder... patut la orang cam aku ni senang dapat penyakit... darah tinggilah... kencin maneh lah... sakit jantunglah... buah pinggang lah... huyo... balik dari uptown tu aku bebetoi rasa patut slow down dengan aktiviti pemakanan aku... bak kata puan epal ijo... alang2 makan berlemak.. biar sampai berselulit

dah la makan tak hengat.. balik.. tanpa mandi dan jugak gosok gigi... aku teruih tidoq sebegitu sahaja... isk.. buruk kan pangai aku

ari sabtu pagi (tak la pagi sangat sebab aku tidoq balik lepaih gerak adik aku pi kheja... hehe)...aku pun buat la kheja tak berpaedah aku... surf tenet...sambe menom ayaq sekepe... tak mandi.. dan jugak malas nak basuh baju... korang nak tau tak yg nescafe tarik mempunyai kuantiti susu gantong eh... susu pekat maneh yg tinggi? maksudnya kandungan gula mmg gila tinggi... mmg hukum dapat darah tinggi la...dalam pada tu... tetoibe timah ajak lepak ngan dia kat oldtaste... aku mana nak tau tang mana.. dia cakap setiawangsa...setiawangsa tu mmg la aku tau.. tapi kedudukan topografi tempat tu yg sebenaqnya mana aku tau.. makanya aku pun pi la kat umah dia... sampai la tempat yg dijanjikan.. peh.. citarasa mmg cam oldtown.. tapi harga sangat murah dari oldtown okay... beli sekali kat oldtown.. klu bleh beli dua kali kat oldtaste...

perhatian: oldtaste terletak di belakang petronas dan giant kat setiawangsa..

kat situ aku kedarah cantonese fried koay teow, pehtu ayaq iced blended hazelnut, kopi o... yg semuanya mempunyai kandungan kalori dan gula yg sangat tinggi... kompom kolestrol pun mesti tinggi...

peh dah sembang2 dari jam 2.30 sampai 4... aku pun pi la kat tempat kheja adik aku... sebab

1. aku nak tengok betoi tempat duduk kheja dia
2. aku nak tengok butik kepunyaan ida syafinaz... ngeeee
3. aku nak tengok ghupe budak yg adik aku nak kenen sangat tu... isk...

kat tempat adik aku tu... ada buat pemeriksaan percuma tekanan darah, gula ngan kolesterol dan ugak ujian ayaq kencen... ujian ayaq kencen ngan tekanan darah aku dah buat... so aku buat ujian kandungan gula dan jugak kolesterol... aku acibet tinggi

keputusan
kolesterol - NORMAL
gula - NORMAL
tekanan darah - NORMAL
buah doyan eh.. pinggang - NORMAL

peeeeh... macam tak percaya ja aku... sebab dengan keadaan aku yang

1. berselulit dan leheaq tadak aka GEMOK
2. kheja tak tentu masa
3. pemakanan cara yahudi lapaq tak makan 8 tahun...
4. merokok 7 batang dunhill sehari... klu tensen kheja... dari 7 batang jadi 2 kotak 14

haaa... alhamdulillah aku tadak memenda yg dimaksudkan di atas.. berkat rutin aku cara rasulullah ajaq dan jugak suka makan buah dan sayoq tak masak aka salad...

cara rasulullah (yg jadi rutin aku la)
1. menom ayaq putih segelaih bila mangkit tidoq.. sebelum kumoq mulut..utk mudah buang ayaq besaq
2. jangan campoq seafood ngan makanan darat dengan sekali hadap
3. makan buah dulu sebelum kedarah makanan berat (kalau la wujud buah time tu)
4. ambik breakfast.. hehe

yg tu la takat jadi amalan aku... alhamdulillah setakat ni aku tak dapat la penyakit yg orang takot... tapi disebabkan amalan kheja aku cam haram... aku dapat sakit yg ada kena mengena ngan stress... nerve attack... isk... kesian kat aku

pehtu dah habih tu... aku pun jumpa la ngan ida syafinaz tu kat tempat adik aku kheja.. ngeeee klu korang nak tau ghupe dia.. korang bayangkan ikin mawi... tapi dalam keadaan tembam sket.. hahahaha camtu la ghupe dia.. isk.. pandai ja aku ngutuk orang

sembang punya sembang... laaa dah jam 7 dah.. adik aku pun dah abih waktu kheja..ida cakap nak belanja makan... aku ajak la pi oldtaste... sampai mamat yg kheja kat situ heran ngan aku... tadi siang pi ngan orang lain.. malam bawak orang lain... 3 orang plak tu (ida, adik aku.. kawan adik aku)... macam boya pencen tak sedaq kediri pulak... boya GEMOK

hahahahaha... dah la... aku nak tidoq.. satgi lambat pulak aku mangkit.. kompom suboh dinoso GEMOK nanti sok kang...

chow... daaaa

7 said something:

fadira said...

busy sungguh dia noooo.. :)

a b a n g b u y o n g said...

ceh.. mana ada bizi.. saja membizikan diri bwahahahahaha

AngahLina said...

sapa dia budak yg timah nak rekemenkan tu?? Ida tu ke?? Ahaksss

RIZAL@BUYONG.INC said...

bukan timah nak rekemen lah... adik saya.. syima nak rekemen.. apanama tatau budak tu.. haram tak ingat...

bila tak ingat bermaksud saya tak minat ... ngeeeee

green apple said...

betul apa peribahasa aku tu. jgn memain...lagi 30 tahun peribahasa aku tu ada lam DBP.

RIZAL@BUYONG.INC said...

hah.. amat ketepatan sekali puan epal ijo yg suka pakai baju kaler pink...

sangat menarik peribahasa anda

Anonymous said...

OLD TASTE murah kata hang?? biasa je...sama lebih kurang mcm OLDTOWN WIHTE COFFEE je...